Hvorfor gå til kæphest?

• Du får god motion og træning af din krop.
  • Du kan deltage i konkurrencer og dygtiggøre dig.
  • Du får mange nye venskaber gennem sporten.
  • Du dyrker en sport som alle kan være med til.
  • Det er sjovt og udfordrende.
  • Du kan ride alle discipliner indenfor hestesport på din kæphest
  • Kæphesteridning kan give en god forståelse af alt fra øvelser i dressuren til forståelsen af linjeføringen i på en springbane, samt ponygames.

Det er kun fantasien der sætter grænser for, hvad man kan lave af aktiviteter med en kæphest.

Ydermere så ønsker vi at dem som går til kæphest, kommer til at føle at de bliver en del af det fællesskab vi i forvejen har i klubben. Vi elsker at vores børn og unge hænger ud i klubben og hjælper til og hygger med hinanden i fritiden.

Vi har de skønneste rammer og en hal der er lukket af, kun til kæpheste rytterne.

Vi har visioner og håber vi kan få skaffet flere og bedre ting til kæphesteholdene, men vi skal starte et sted og lige se, hvor stor interessen er.